Logout | Acasa

joi, 14 ianuarie 2010

Iubirea si moartea

In incercarea de a da o definitie celor doua cuvinte oarecum contrastante, m-am oprit si am copiat din dictionar:

IUBÍRE, iubiri, s.f. Faptul de a (se) iubi; sentiment de dragoste pentru o persoană de sex opus; relații de dragoste; amor, iubit1. ♦ Sentiment de afecțiune (și admirație) pentru cineva sau ceva.

versus

MOÁRTE, morți, s.f. Încetare a vieții, oprire a tuturor funcțiilor vitale, sfârșitul vieții; răposare; deces.


Fiecare iubeste si simte despartirea in felul lui. Cu cat aprofundezi si incerci sa intelegi sentimentul cu atat se deschid neintelesuri si mai mari. Ne nastem din iubire, traim si speram sa fim iubiti si murim inconjurati de cei dragi, cei prin care vom trai mai apoi in amintiri.
Nimeni nu ne invata "cum" sa iubim. Putem invata cum sa dominam o persoana, cum sa o "citim" atunci cand suntem mintiti sau cand spune adevarul, insa iubirea vine prin deschiderea sufleteasca. Tu esti singurul care poate decide ceea ce simti, nimeni nu poate lua hotarari in locul tau. Este ca o melodie pe care dansezi dupa ritmul ei sau ca o apa curgatoare caruia te lasi dus curentului.
Cand iubim avem tendita de a face lucruri minunate, de care nu am fi crezut ca am fi capabili. Totul in jur pare minunat, viata este minunata si ni se citeste o sclipire in priviri, devenim mai frumosi, mai veseli si totul ne merge mai bine, si chiar daca nu ne merg lucrurile prea bine, nu conteaza, la un moment dat tot ne va reusi ce ne-am propus. De aceea se spune "vrei ceva? renunta!" - pentru ca atunci cand incetezi sa urmaresti scopul a ceea ce-ti doresti, atunci il vei obtine cu usurinta.
Cand vorbim de iubire ne referim de obicei la sexul opus, insa iubirea este tot ceea ce ne inconjoara, este insasi viata. Iti propun un exercitiu. In locul unde esti acum (probabil pe scaun sau daca esti acasa intinde-te pe jos) alege o melodie lenta, care iti place tie foarte mult, care te relaxeaza. Stai pe spate, inchide ochii si incearca sa-ti imaginezi cel mai placut peisaj - marea in asfintit pe faleza cu briza ei cum iti bate prin par iar cativa pescarusi zburand pe cerul albastru sau imagineaza-ti ca esti pe varful unui munte, iti intinzi mainile si simti mireasma brazilor cum iti patrunde in simturi - gandeste-te pe rand la fiecare particica din tine - pieptul este usor, respiri calm si rar, mainile le simti usoare, neincordate, picioarele sunt moi, lejere, umerii lasa-i relaxati, stai in pozitia asta relaxanta atat cat trebuie,lasa iubirea sa patrunda prin tine pana ce devii pufos (pufoasa), apoi iesi in lume si discuta cu cei din jurul tau. Vei observa diferenta atunci cand vei iesi din incapere si vei obtine o stare relaxata plina de iubire, degajata.

Iubirea e acea stare in care ai putea iesi pe strada si sa strigi "iubesc! cu-adevarat simt ca traiesc" te simti liber si in stare sa muti muntii.

De mult am incercat sa termin postarea - despre dragoste as putea vorbi la nesfarsit, insa, despre moarte nu multi doresc sa vorbeasca. Nu e ceva placut. Cand moare cineva drag te doare si cu greu iti poti lua ramas bun, ca pana la urma, despre asta este vorba, trebuie sa-ti continui viata alaturi de cei care-ti sunt aproape. Iti aduci aminte ultimele cuvinte si ti-ai fi dorit sa-i spui ce mult o(il) iubesti sau te invinovatesti si te gandesti ce-ar fi fost daca ai fi procedat altfel, poate nu s-ar fi intamplat.Clipa in care nu ai iubit se poate rasfrange asupra ta, n-o pierde!. Nu este vina ta! cu totii o sa murim, dar la timpul nostru. Sufletul celor care mor nu va fi liber decat atunci cand ii vei elibera. La timpul potrivit vei fi langa ei si-i vei putea iubi. Daca ar putea acea persoana sa-ti vorbeasca pentru ultima oara, ce crezi ca ti-ar spune?! "Traieste-ti viata, eu mi-am trait-o pe-a mea! Si eu te iubesc la fel de mult. Elibereaza-ma!". Era o expresie in engleza "If love somebody set him free", care cred ca este potrivita si pentru cei ce traiesc si-i iubim - nimeni nu si-ar dori sa-i restrictionezi dreptul de a fi liber. Cateva experiente m-a facut sa cred ca exista totusi ceva "dincolo" si nu numai trup, ci sufletul nostru. Se zice ca in aer sunt suflete sub forma energiilor. Eu cred doar in ceea ce vad si consider ca este bine, altfel prin imaginatia noastra, crezand foarte mult in ceva, s-ar putea sa se-ntample. E frumos sa-ti doresti numai lucruri bune si frumoase, insa toate simturile si starile fac parte din viata noastra si trebuie sa fie cate putin din toate, moderat, si nu in mod excesiv, orice e prea mult strica. Bunicii mei care au murit, au fost batrani, insa ma gandesc cu dragoste la ei, la toate clipele copilariei cand mergeam in vacante, si chiar daca toti avem si bune si rele, eu imi amintesc cu placere toate clipele frumoase si prefer sa mi-i amintesc cu dragoste.

Iubirea este sacra lege a convietuirii, a succesului, a fericirii. Nimeni nu rezista unui suflet plin de iubire, nici frica, nici uratul, nici dusmania. Numai timpul decide cand va fi randul nostru - iubeste mult si iubeste intens.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu